Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

ΟΛΠ: Μετατίθενται για… 6 Μαρτίου οι προσφορές αντί για Φεβρουάριο

ΟΛΠ: Μετατίθενται για… 6 Μαρτίου οι προσφορές αντί για Φεβρουάριο

Στις αρχές Δεκεμβρίου και πριν από τις ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις της προηγούμενης εβδομάδας, η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την πώληση του 67% του ΟΛΠ τοποθετούνταν μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου.

Αυτό τουλάχιστον αναφέρονταν στην επιστολή που είχε αποστείλει στις 2 Δεκεμβρίου η ελληνική κυβέρνηση προς την τρόικα, σύμφωνα με την οποία «καταβάλλεται προσπάθεια» ώστε οι δεσμευτικές προσφορές των τριών ομίλων που φέρεται να έχουν μείνει στη μάχη για τον ΟΛΠ να υποβληθούν μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου.

Τα δεδομένα ωστόσο αλλάζουν ραγδαία. Και η οριστική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών σε έναν από τους πιο σημαντικούς διαγωνισμούς του ελληνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων προσδιορίστηκε την Παρασκευή για τις 6 Μαρτίου, όταν και το πολιτικό τοπίο θα έχει ξεκαθαρίσει.

Εννοείται ότι υπό την παρούσα κατάσταση, τα παραπάνω δεν έχουν πλέον και ιδιαίτερο βάρος. Και ότι το μέλλον του ΟΛΠ θα “ξαναγραφτεί” από την αρχή, εφόσον η χώρα οδηγηθεί σε εκλογές, και κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έχει κατ’ επανάληψη μιλήσει για προσπάθεια “ξεπουλήματος”, για ακύρωση του συνόλου των ιδιωτικοποιήσεων, και για επενεξάταση όσων έχουν ήδη ολοκληρωθεί.

Δεν είναι η πολιτική αβεβαιότητα ο λόγος της μετάθεσης για Μάρτιο, λένε πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, παρά αποδίδουν σε «διαδικαστικούς παράγοντες» τον προσδιορισμό της ημερομηνίας κατάθεσης προσφορών σε… 3,5 μήνες από σήμερα.

Στο γεγονός δηλαδή ότι το υπουργείο Ναυτιλίας ολοκλήρωσε μόλις την Παρασκευή την επεξεργασία της σύμβασης παραχώρησης που θα δοθεί στους ενδιαφερόμενους, οπότε βάσει της διαδικασίας απαιτούνται 2 μήνες προκειμένου οι υποψήφιοι να τη μελετήσουν, να κάνουν τις παρατηρήσεις τους, κ.οκ.

Οποιος και να είναι ο λόγος, ένα είναι βέβαιο ότι ο διαγωνισμός παρατείνεται για τουλάχιστον ένα τρίμηνο, και αφού θα έχει αποσαφηνιστεί το αυριανό πολιτικό τοπίο.

Θυμίζουμε ότι «ζεστοί» στο παιχνίδι παραμένουν σύμφωνα με τις πληροφορίες τρεις από τους πέντε υποψηφίους που είχαν προκριθεί στη β΄φάση. Πρόκειται για τη Cosco, την ολλανδική APM Terminals (θυγατρική της δανέζικης Maersk) και τη φιλιπινέζικη International Container Terminals Services. Οι άλλοι δυο, Utilico και Ports America, εδώ και καιρό δεν εμφανίζονται δραστήριοι.

Οσο για τη σύμβαση «master concession», προβλέπει τι επενδύσεις θα κάνει στο λιμάνι ο ανάδοχος, καθώς επίσης το ποσοστό επί του ετήσιου τζίρου που θα καταβάλλει ο ΟΛΠ για το δικαίωμα χρήσης των υποδομών οι οποίες παραμένουν υπό τον έλεγχο του κράτους. Σήμερα το τίμημα αυτό είναι ποσοστό της τάξης του 2% επί του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ.

Το «master concession» θα αναφέρεται επίσης σε κίνητρα για την ναυπήγηση και επισκευή πλοίων, στις υποχρεώσεις του ΟΛΠ να παρέχει λιμενικές υπηρεσίες και δραστηριότητες, στην τιμολογιακή πολιτική για την ακτοπλοΐα, κ.οκ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: